Saturday, February 3, 2007



Impuls!!


Impuls, Impuls! Det var så kult!!! En utrolig fint helg. Eg tror eg har bare en gang sett så mye kristen på en plass før og det var det med voksen... Impuls det er bare kjekt, det er ære gud, det er lovsang, det er seminarer, det er informasjon, det er være sammen med venner, det er masse folk... det er bare kult!
Solvor og Singe- Lisa hadde en stand av GUS for å gi informasjon om "Går ut senteret" til folk. Eg var bare der for å ha det kjekkt:) og det hadd eg og! Det var super! Denne gang var det en fordel å være utlandsk siden Impuls organiserte en møte bare for utlandske. Der fikk me mat (det er vanligevis kjempe dyrt...) og eg troffe kristen fra mange forsjellige land og kunne høre kossendet går i deres land. Det var så koselig!
Bare synn at eg kan ikkje komme neste år...


Impuls!!!

Impuls!!! Das war ein super Wochenende!! Ich glaube ich habe nur einmal so viele Christen auf einem Platz gesehen und da waren es nicht nur Jugenlich, obwohl es Jugenkirchentag war... Impuls, das ist Spass, das ist Gott ehren und feiern, das ist singen, das sind Sinimare, das sind Informationen, das ist mit Freunden zusammen sein, das sind haufen weise Christen... wunderbar!
Solvor und Singe- Lisa hatten es nicht so gut wie ich, die standen nämlich in jeder Pausen am GUS ("Går ut senteret")- Stand, um alle über ihre Bibelschule zu informieren. Dafür mussen sie keinen Eintritt bezahlen. Ich konnte, mit bezahltem Eintritt, tun und lassen was ich wollte:)! Dieses eine Mal war es ein Vorteil Ausländer zu sein, da das Impuls- Komite für alle Ausländer ein eigenes Treffen arangierte. Dort bakamen wir Essen (das ansonsten extrem teuer war...) und ich konnte meit Leuten aus sehr verschieden Menschen über ihr Land und so weiter reden!
Das ganze Wochenende war einfach nur toll. Schade, dass ich nächstes Jahr nicht dabeisein kann. Vielleicht finde ich ja was ähnliches in Deutschland,...

3 comments:

meg said...

Me hadde de bra på stand, me! Men ein ting kan eg ver enige i at såkke hadde de bere enn oss me, å de va når dåkke va på udenlands-møde å fekk goe mad. De hørtes så kjekkt å godt ud!

eg gidde kje skriva de på tysk, håbe de går greit...

Pia said...

de kan lerer seg dilekenter våres eller de kan spør meg...

meg said...

godt sagt